Referat fra bestyrelsesmøde den 15. april 2024

På teams/messenger.

  1. Afslutning lørdag den 25. maj. Kl10
    1. Madvogn

Lars B og Chris undersøger priser på dette.

Der skal uddeles sedler/indbydelse og instruktører skal skrive deltagerne op. (Chris)

  1. Dommere og hjælpere

Melanie udskriver dommerliste og holdlister og vi spørger til træning ”får det til at gå op”

  1. Gavekort til instruktører

Annika indkøber gavekort – Vi laver en liste som instruktører kan vælge ud fra,

Pamhule, Macnab, Kløver Es, (Chris)

  1. Prøve datoer
    1. Anerkendt Udvidet

8 juni kl10 2024

  1. Anerkendt apporteringsprøve

8 juni kl10 2024

  1. Dommere

Melanie og Annika bestiller dommere. 2 til hvert hold.  

  1. Jesper opretter prøverne

Ok.

  1. Hjælpere til prøven og klubhuset.

Søren spørger til hjælpere til begge prøver. Gerne en blanding af nye og gamle.

  1. Der er mulighed for at træne en ekstra gang onsdag den 5. juni for kursisterne.
  1. Drift af klubhuset
    1. Vagtskema til åbne og lukke og bemanding af klubhuset

Der blev lavet et vagtskema under mødet og er vedhæftet referatet

Referat fra bestyrelsesmøde den 4. marts 2024

 

  1. Gennemgang af terræn til alle hold til forårstræning

Vi var ude i Andholm gå terrænerne igennem og fik terrænet fordelt.

  1. Tage billede af parkeringsmuligheder til nyhedsbrevet

Vi tager et luftfoto fra google maps og indsætter i nyhedsbrevet samt FB

  1. Hvem skriver nyhedsbrev?

Vi kan tage udgangspunkt i de tidligere nyhedsbreve og tilpasse dem, jeg vil gerne forsøge på at skrive dem, med hjælp/revidering fra jer andre af.  

  1. Tjek af arealer (i forhold til hegn der er opsat)

Vi kan godt bruge terrænet selvom de har indhegnet en del af området.

Hvalpene flyttes over til det område hvor vi før har brugt til kaninbanen  

  1. Vand til apporteringsholdet

Søen foran klubhuset kan stadig bruges som den er.

  1. Har Jan hvad han skal bruge til møde med Vivian

Der er aftalt et møde og Jan har hvad han skal have til mødet.

  1. Priser på hold og tekster.

Udvidet bliver hævet 750kr, Apportering bliver hævet til 550kr, JET 1 hæves til 600kr

Spaniel træning blev sat til 600kr, Lydighed hæves til 450kr, Hvalpe uændret.  

Vand og slæb hæves til 600kr, Dirigering uændret.

Tekster til hjemmesiden til Springer træning og for udvidet dirigering.

  1. Fordeling af pistoler til hold

Listen er på dropbox.

  1. Hold ansvarlig på hold med flere trænere

Vi opfordre til en holdansvarlig generelt.

  1. Liste med hold og trænere sendes ud til øvrige trænere

Trænermøde ref. Bliver udsendt og lagt op hjemmesiden.

  1. DJ apporteringsprøve træning til efterår

Prøven er ikke tilgængelig endnu.

  1. DJ prøver kan afholdes hvis vi kan stille hold

Info fra Bjørn Hemme til trænermødet.

  1. Jesper Iversen som prøve koordinator

Vi vil gerne bruge Jesper dette? 

  1. Nye instruktører/hjælpetrænere Jakob og Jesper

Jacob Petersen skal med som føl og Jesper skal tilføjes instruktørlisten.

  1. VSA prøve

VSA kommer til at gå i rotation og JHS kommer til at have prøven hvert andet år fremadrettet.

  1. Dyrlægeforedrag om selvvalgt emne (evt førstehjælp, eller lign)

Vi vil gerne sige ja til tilbuddet og laver en afstemning på FB omkring hvilke emner.

Torsdag den 12.9.2024 Nærmere info følger

  1. Mia Fyrh 11.04.24

Der kommer et opslag på FB og info via nyhedsbrevet. Pris per deltagere 100kr inklusiv boller og kaffe/te. Øl og vand kan købes.

  1. Lokal markprøve (4 tilmeldte). Nu er der 8 tilmeldte.

Referat fra trænermøde Torsdag, den 20/2-2024 kl. 17.30


1. Velkomst – sidste nyt.
Ny formand, bestyrelse og organisering af bestyrelsesarbejdet


2. Spisning kl. 17.30
Tak for mad JHS.


3. Evaluering af træning for træningsåret 2023.
Der er kommet mange positive tilbagemeldinger fra kursisterne i 2023.


4. Fælles træningsaften for trænere. – Evt. om torsdagen og hvem vil stå for dette.
Der er ønske om fortsat at kunne træne om torsdagen – koordineringen af dette er op til de enkelte instruktører


5. Chris bliver trænerkoordinator og skal kontaktes ved afbud/sygdom/ferie mv. Så der kan findes en afløser.
Tlf: 6165 2592.
Forår opstart 3/4-2024 kl. 18.00


6. Hvalpe
Hold 1 tager Sissel og
Hold 2 tager Lars. (Lars vil gerne bistå Sissel).
Max 12 hunde.


7. Lydighed
Bjarne tager det første hold og Erik det andet hold (afhængig af deltagere antal på holdet kan hjælpes de af. Max 12 hunde
Bedstedholdet starter den 13. marts og træner frem til opstart den 3/4, dem fortsætter Kurt og Erik med at træne indtil forårsopstart.


8. Springer hold
Hold 1 unghunde: Gitte og Flemming max 8 hunde
Hold 2 øvede: Gitte og Flemming max 8 hunde.


9. Dirigeringshold begynder og øvede.
Heidi tager begynder og Melanie tager øvede. Basse går med som ”føl”.
Max 6 hunde per hold

10. JET 1
Lars B tager et hold på 8 max hunde.


11. Apportering
Hold 1 Lene og Kurt tager første hold.
Hold 2 Annika og Johny
Max 12 hunde på hvert hold.


12. Vand og slæb
Karl og Hans Peter og Vivian tager vandarbejde. Max 15 hunde.


13. Udvidet apportering
Hold 1: Thomas, Bjørn Hemme, Basse, Søren
Hold 2: Thomas, Sissel, Kylli, Jan


14. “problem hunde” Madsen hjælper efter behov


”Afslutningen bliver den 25.5 -2024 kl.10.00” 


15. EVT: Følgende blev drøftet:
Johny og Bjørn Hemme fortalte om den nye apporteringsprøve DJ har udarbejdet. JHS skal have fokus og være opmærksom på prøven og på sigt tilbyde træning til dette og afholde prøven.


Referat fra bestyrelsesmøde, 1. februar 2024.


Dagsorden.

 

 

1. Siden sidst

Der har været opstart ude i Bedsted Ridehal og været afholdt generalforsamling ude på Kløver Es, der var et fint fremmøde til begge dele.


2. Bestyrelsen konstituerer sig

Formand blev Melanie Magnussen

Næstformand blev Lars Brock

Kassere blev Søren Philipsen

Klubhusansvarlig Annika Harsdorf

Sekretær blev Chris Funda Johannsen

Suppleant blev Jan Petersen


3. Regnskab til dato

Saldo blev oplyst.


4. Trænermøde

Den 20. februar afholdes trænermøde i klubhuset og alle trænere bliver indkaldt til dette via mail til kl17.30. Der bliver bestilt aftensmad ud fra antal tilmeldinger.


5. Udbetaling af telefonpenge

Udbetalingen af telefon penge var der enighed om, at dette gamle levn fra fortiden skulle ophøre.   

 

6. Fordeling af opgaver.

Forestående opgaver:

Markprøvetræningsdatoer fastlagt og vil blive lagt op på hjemmesiden snart.

Der vil være plads til et hold af 10 hunde per gang og 12 hunde til den lokale markprøve.

Afslutning i Bedsted den 28. februar 2024 kl18. – Annika sørger for forbrugsvare. Vi mødes kl16.45 ved klubhuset og pakker bilerne. Dommer til afslutningen er på plads.

Jan kontakter Vivian og overtager hjemmesiden, nyhedsbrev mv.


7. Status elmåler

Sidste gang stod målerne på 549559 og i dag på 550074. Forbrug i alt 515 kilowatt


8. Godkendelse af referat.

Godkendt


9. Dato for næste møde

Onsdag den 20. marts kl19.00


10. Evt.

Nøgleliste skal opdateres.


________________________________________________________________________________________________

Referat fra generalforsamling 23. januar 2024.

 

Dagsorden ifølge vedtægter:


1. Valg af dirigent.

Bjørn Hemme blev foreslået, og valgt uden modkandidat.


2. Formandens årsberetning for 2023

Formanden oplyste at der var 155 medlemmer i 2023, og fortalte om årets gang i foreningen. Vintertræning Bedsted med 39 hunde. Forår: Markprøvetræning og lokalmarkprøve forår hhv. 14, 19 og 16 deltagere. Anerkendt markprøve med 35 deltagere.  9 udendørs hold i alt 86 hunde.  DMK dag i juni. Afslutning i juni og derefter anerkendte prøver. App. 10 hunde – Udv.app. 8 hunde – VSA 15 hunde. Efterår: 8 udendørs hold i alt 68 hunde, nyt tiltag med JET 1 træning, og nyt areal omkring Nymøller Grusgrav. Markprøvetræning og lokal markprøve med hhv. 17, 12 og 14 deltagere. I august måned mistede foreningen vores Suppleant Torben Jensen. Tak til Torben for indsatsen. Bestyrelsen valgte at fortsætte arbejdet uden suppleant frem til generalforsamlingen. Efterårsafslutning i september, og derefter anerkendte prøver. App. 9 hunde - Udv.app. 12 hunde – markprøve 22 hunde. Julefrokost for instruktører på Agerskov Kro. Sponsortavlen viser 13 sponsorer i 2023, der blev sendt nyhedsbrev ud til 535 personer hver gang og 410 følger os på Facebook. Formanden takkede dem som gav en hånd med i løbet af året.

 

 

3. Forelæggelse af revideret regnskab for 2023

Kassereren fremviste et regnskab med indtægter for i alt kr. 219.960, en lille tilbagegang i forhold til 2022. Regnskabet viste udgifter for kr. 229.328, hvilket var en del mere end i 2022. Særligt har uddannelse af instruktører øget udgifterne, samt reparation af græsklipper og indkøb af fryser mv.

Resultatet af 2023 blev således et minus på kr. 9.368. Egenkapitalen i foreningen udgør kr. 123.433 pr. 31/12-23.

 

4. Fastsættelse af kontingent for 2025

Én fra forsamlingen foreslog forhøjelse til kr. 200 pr. år. En anden foreslog at blive på kr. 150 pr. år. Afstemning ved håndsoprækning: vi bliver på kr. 150.

 

5. Valg til bestyrelsen – på valg er:

  • Ib Kliver modtager (ikke genvalg)

Melanie Magnussen blev foreslået og modtog valg

  • Vivian Kliver modtager (ikke genvalg)

Chris Johannsen blev foreslået, og modtog valg uden fremmøde.

 

6. Valg af suppleant til bestyrelsen:

  • Ubesat siden august

Morten Uldall-Jessen og Jan Petersen blev foreslået. Skriftlig afstemning. 14 stemmer Morten – 25 stemmer Jan – 2 blanke. Jan modtog valg. 

 

7. Valg af revisor og suppleant – på valg er:

  • Bjarne Bossen (modtager genvalg)
  • Camilla Jürgensen (modtager genvalg)
  • Suppleant – Leif Hansen (modtager genvalg)

Alle tre modtog genvalg

 

8. Indkomne forslag fra medlemmer.

Der var fremsendt følgende forsalg til vedtægtsændring:

I vedtægternes § 15 ønskes følgende tilføjelse: ”Bank beholdning må ikke komme under kr. 100.000, da der altid skal være penge nok til at klubhuset kan fjernes/flyttes og grunden ryddes og reetableres med ½ års varsel. Beløbet skal reguleres årligt jfr. nettoprisindekset (december 2023 som udgangspunkt).”

Forslaget blev begrundet med, at der fremover kan være en øget risiko for at foreningen bliver nødt til at finde et andet sted at være, ifm. at Grusgraven er solgt til et stort multinationalt firma.

Vedtægtsændringen blev godkendt af generalforsamlingen.

 

9. Evt.

Der blev fra én i forsamlingen foreslået at bestyrelsen gennemgik vedtægterne, så de blevet gjort mere nutidige. En anden oplyste at han havde kontaktet DJ, for at høre om vi måtte skyde med 6 mm pistoler fremover til vores prøver. Han havde endnu ikke fået svar.


__________________________________________________________________________________________________

 

Referat fra bestyrelsesmøde 7. december 2023.


1. Julefrokost

2. siden sidst.

Afslutning efterår, apporteringsprøve + udvidet apporteringsprøve, evalueringsmøde trænere, markprøve, julefrokost

3. Regnskab til dato.

Beholdninger fremlagt og godkendt

4. Årshjul 2024

Opdateret for 2024

5. Julegaver Lodsejere

Formand/kasserer afleverer til lodsejere mv.

6. Tjek skema Bedsted udfyldes

Opgaver fordelt

7. Tjek skema Generalforsamling udfyldes

Opgaver fordelt

8. Status elmåler

549559 Sidste 548902 forbrug 657

9. Godkendelse af referat

Godkendt

10. Dato for næste møde. 30/1-2024

11. evt


______________________________________________________________________________________________

Referat fra bestyrelsesmøde 7. september 2023.


Dagsorden.
1.Ref. siden sidst.
To nye trænere, opstart efterår ca. 70 kursister, markprøvetræning 2 gange + lokal markprøve, vores suppleant Torben er desværre afgået ved døden. Vi venter med at vælge ny suppleant til generalforsamlingen.
2.Regnskab til dato.
Saldo og regnskab forelagt
3.Afslutning efterår
Tjekliste udfyldt, pokaler ok
4.Anerkendte prøver
20/9 udv.app + app prøve
28/10 markprøve åben/ung
5.Træner evalueringsmøde
27/9 i klubhuset kl. 18:00, alle inviteres (Smørrebrød)
6.Indkøb af fryser
Søren undersøger priser
7.Julefrokost
Agerskov Kro 25/11. Hurtig tilmelding
8.Status elmåler 548902 sidst 548409, forbrug 493
9.Godkendelse af referat
Godkendt
10.Dato for næste møde, 7/12-2023
11.Evt.


______________________________________________________________________________________________

  Referat fra bestyrelsesmøde 20/7-2023


   Dagsorden:

  1. siden sidst

   Afslutning forår, apporteringsprøve, VSA prøve, Udvidet apporteringsprøve, DMK dag

   2. Regnskab til dato

   Bank saldo og kassebeholdning oplyst

   3. Opstart 26. juli 2023

   Checkliste udfyldt

   4. Nyt areal + JET1 + JET2

   Vi har fundet nyt areal, som bruges til Dirigering og Jet1

   5. Trænerpåsætning efterår 2023

   Trænerstab på plads

   6. Vildt- og Dummy beholdning

   Dummyer købes til dirigering

   7. Markprøvetræning-/lokal markprøve

   22/8+29/8+lokal 3/9

   8. Afslutning efterår 17/9

   Checkliste udfyldt, opstart 17:30, gratis pølser kartoffelsalat

   9. Anerkendte prøver

   Apporteringsprøve 20/9. Udvidet app 27/9, Markprøve 28/10

  10. Status elmåler

   548409 sidst 547682 = 727

  11. Godkendelse af referat.

  Godkendt

  12. Dato for næste møde 7/9-23

  13. Dato for næste næste møde 4/12-23

________________________________________________________________________________________

Referat fra bestyrelsesmøde 25/5-2023.


Dagsorden

1. siden sidst

Bedsted på græs – opstart forår ca. 80 – efteruddannelse instruktører

2. Afslutning den 7. juni 2023 (gavekort)

Instruktørerne kan selv vælge gavekort 3 steder, McNab, Land og Fritid, Pamhule

Gratis pølser og kartoffelsalat

3. Evalueringsskema

Skema udleveres til alle

4. Apporteringsprøve/udvidet apporteringsprøve/VSA/DMK dag

Tjek skema udfyldt

5. Ringtræning

4/6 Lene 50 kr.

6. Pistoler

Indkøb 3 stk. 6mm pistoler (Søren/Annika/Leif)

7. Opstart efterår

26/7 VK lægger på hjemmeside i juni.

8. Marktræning

22/8 + 29/8 +2/9 (lokalprøve)

9. Status elmåler

Sidst stod måleren på:  546920/547682=762

10.Godkendelse af referat.

Godkendt

11. Dato for næste møde. 19/7

12. Evt


_________________________________________________________________________________________



Referat fra bestyrelsesmøde 22/3-2023.


Dagsorden.

1.Siden sidst.

      Afslutning Bedsted, markprøvetræning, lokal markprøve, trænermøde, anerkendt markprøve.

2. Regnskab til dato.

     Bogført regnskab forevist. Beholdninger oplyst

3. Gennemgang af årshjul.

     Årshjul gennemgået og arbejdsopgaver fordelt.

4.Opstart 12/4-23

5.Afslutning 7/6-23

6. Anerkendte prøver

     10/6 VSA

     14/6 Apporteringsprøve

     21/6 Udvidet apportering

7. Klubhus drift forår

     Fastholder priser fra 2022

8. Arbejdsdag?

     Fredag, den 31/3-2023 kl. 15:00

9. Træner status

     Lene er kommet på som ny hjælper

10. Status elmåler.

     546920/546129=791

11. Godkendelse af referat.

     Godkendt

12. Dato for næste møde 1/6-23

13. Evt


__________________________________________________________________________________________

Referat fra bestyrelsesmøde 31/1-2023.


Dagsorden.

  1. Siden sidst

Opstart i hallen med 3 hold. Generalforsamling Kløver Es

     2. Bestyrelsen konstituerer sig

Formand - Ib

Næstformand - Søren

Kasserer - Vivian

Klubhusansvarlig - Annika

Pokalansvarlig - Lars

     3. Regnskab til dato

Regnskab godkendt

     4. Trænermøde

Vi gennemgår trænerplan på trænermødet

     5. Udbetaling af telefonpenge

Telefonpenge udbetalt

     6. Fordeling af opgaver

Arbejdsplan udleveret – fortsætter næste gang

     7. Status elmåler

Elmåler står på 546129 forbrug siden 20/12= 661

     8. Godkendelse af referat.

Godkendt

     9. Dato for næste møde?

22/3-2023

     10. Dato for næste næste møde?

1/6-2023

     11. Evt.


__________________________________________________________________________________________

Referat fra Generalforsamling 19. januar 2023


Dagsorden ifølge vedtægter:


Referat:

  1. Valg af dirigent.

Bestyrelsen foreslår Leif Hansen som dirigent. Blev valgt uden modkandidat.

 

        2. Formandens årsberetning for 2022

2022 var et år, hvor Covid 19 ikke længere havde indflydelse på alle de træningsaktiviteter og prøver som bliver afholdt i JHS.

Der har i 2022 været afholdt, Hvalpetræning, lydighedstræning, dirigering træning,

apporteringstræning, udvidet apporteringstræning, Vand og slæb træning og markprøvetræning.

Der har været afholdt anerkendte prøver i form af 2 x apporteringsprøver,                   2 x udvidet apporteringsprøver, 1 x vand & slæb prøve, 2 x kvalitetsklasse, 2 x brugsprøve.

Der har været afholdt arbejdsdag i klubhuset, med god opbakning af klubbens medlemmer – tak til de fremmødte.

Året sluttede med at vi kunne holde julefrokost for vores instruktører med påhæng.

Der er pt. 187 medlemmer i klubben og der er 346 medlemmer i vores gruppe på FB.

En stor tak til alle der har hjulpet til i år 2022.

Der var ingen spørgsmål fra salen til årsberetningen.

 

        3. Forelæggelse af revideret regnskab for 2022

Indtægter i 2022 på 235.582kr

Udgifter i 2022 på 188.768,70kr

Årets Resultat for 2022 er 46.813,93kr

Klubbens egenkapital er 132.801.27kr

Regnskabet blev godkendt på generalforsamlingen uden spørgsmål fra salen af.

 

       4. Fastsættelse af kontingent for 2024

Bestyrelsen ønsker uændret kontingent for 2024

Dette blev godkendt på generalforsamlingen

  

       5. Valg til bestyrelsen – på valg er:

Chris Funda Johannsen (på valg) modtager ikke genvalg.

Morten Uldall Jessen (på valg) modtager ikke genvalg.

Annika Harsdorf (på valg) modtager genvalg, valgt uden modkandidat.

Lars Brok blev foreslået fra salen af, valgt uden modkandidat.

Søren Philipsen blev foreslået fra salen af, valgt uden modkandidat.

 

       6. Valg af suppleant til bestyrelsen – på valg er:

Torben Jensen modtager genvalg.

Blev genvalgt uden modkandidat.

 

       7. Valg af revisor og suppleant – på valg er:

Bjarne Bossen (modtager genvalg)

Blev valgt uden modkandidat

Camilla Jürgensen (modtager genvalg)

Blev valgt uden modkandidat

Suppleant – Leif Hansen (modtager genvalg)

Blev valgt uden modkandidat

 

       8. Indkomne forslag fra medlemmer.

Der var ingen indkommende forslag

 

        9. Eventuelt

Der var ingen spørgsmål eller drøftelser under eventuelt

____________________________________________________________________________________________


Referat fra bestyrelsesmøde 7. december 2022


1. Siden sidst

Der har været afholdt anerkendt markprøve og 2 anerkendte brugsprøver med en flot deltagelse.

Vi har også afholdt afslutning på efterårstræningen med efterfølgende apporteringsprøve og udvidet apporteringsprøve.

Der har endvidere været afholdt julefrokost for instruktører og påhæng på Agerskov kro.

 

2: Regnskab til dato

Saldo oplyst og godkendt.

 

3. Julegaver

Der skal indkøbes julegaver til lodsejere som vi plejere. Dette gør Vivian og Chris og aflevere dem.

 

4. Start Bedsted

Opstart bliver den 4.1.2023 kl18.00.

 

5. Generalforsamling den?

Vi afholder generalforsamling d.19.1.2023 kl18.00. Vi sigter efter samme pris på de 150kr der inkluderer aftensmad, dessert og kaffe.

Endvidere medfølger der 5 lodder til vores amerikanske lotteri.

Vi skal have indsamlet gaver igen og JHS indkøber gevinster som vi plejer.

Invitation udsendes via mail og i vores FB gruppe.

Vi vil forsøge at finde en som kan holde et oplæg i løbet aftenen. 

På valg er: Chris Funda Johannsen, Morten Uldall Jessen, Torben Jensen og Annika Harsdorf.

 

6. Trænermøde/opfølgning?

Der er behov at lave et opfølgende trænermøde i starten det nye år. Det bliver torsdag den 2. februar kl18 i klubhuset.

 

7. Afslutning Bedsted den?

Det bliver onsdag den 22. februar for alle hold.

Bestyrelsen mødes og hjælper til med at grille mv.

 

8. Markprøvetræning-/lokal markprøve

Lørdag den 18.2 og 26.2 kl10. Lokal markprøve den 5. marts kl10.

Steder vil tilgå.

 

9. Anerkendt markprøve?

Vi forventer at afholde prøven lørdag den 18. marts. Se mere på hundeweb.

 

10. Opstart forår den?

Vi starter op udendørs den 12.4 kl18.00

 

11. Afslutning forår den?

Vi holder afslutning den 7. juni kl18.

 

12. Apporteringsprøver?

Vi afholder apporteringsprøve den 14. juni 2023 og anerkendt udvidet apporteringsprøve den 21 juni 2023

 

13. VSA?

Vi afholder anerkendt VSA prøve den 10. juni 2023

 

14. Status elmåler?

Sidste gang stod den på 544589 og i dag på 545458 = 869 kilowatt.

 

15. Godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt

 

16. Dato for næste møde?

Næste møde bliver den 24.1.23 kl19

 

17: Evt

Vi afholder et sommerarrangement den 17. juni i samarbejde med DMK.

Opstart efter sommerferie den 26. juli og afslutning 13 september.

Markprøvetræning er tirsdag den 22 og 29 august og lokal markprøve den 2. september 2023

Vi afholder apporteringsprøve den 20. september 2023 og anerkendt udvidet apporteringsprøve den 27. september 2023.

Der afholdes anerkendt markprøve den 28. oktober og en brugsprøve den 14. oktober 2023.

Julefrokost bliver muligvis den 25.11.2023 på Hotel Kløver Es.

________________________________________________________________________________________________________________________________

Referat fra Bestyrelsesmøde 24. august 2022

Dagsorden.

1. Ref. siden sidst

Fryseren virker igen – Den nye yderdør forventer vi at kommer i uge 35.

2. Afslutning efterår

”Den 7. september kl18.00 – Gavekort bestilles igen og der grilles”. Antal meldes tilbage til Annika.

Chris kontakter hjælpere og dommere til denne aften.  

Instruktørerne skal høre af hvor mange deltagere der er.

Hvalpe og Lydighed skal først møde kl19. Alle andre møder kl18

3. Evaluering af efterårs træningen.

Sårbarhed – holdansvarlig – enighed blandt instruktører mv.

Der indkaldes til dette møde og laves en dagsorden. Mødet bliver tirsdag den 13.9 kl19.00. Tilmelding skal ske til Chris

4. Beklædning

En kort drøftelse af prisniveau – der arbejdes videre.

5. Status elmåler

Sidst stod måleren på 544232 og den her gang 544589 = 357kw

6. Godkendelse af referat.

Godkendt

7. Dato for næste møde.

Den 7. dec. Kl18.00 i klubhuset

Referat fra Bestyrelsesmøde 20. juli 2022

Dagsorden.

1. Ref. siden sidst

Der har været afholdt arbejdsdags i klubhuset, apporteringsprøve og udvidet apporteringsprøve samt vand og slæb.

2. Regnskab til dato

Regnskabet blev fremlagt og godkendt.

3. Opstart den 27. juli 2022

Vivian fortalte om antal tilmeldte på de forskellige hold

Annika har sørget for alle indkøb inden opstart

Der skal købes patroner til startpistolerne. (Chris)

4. Trænerpåsætning efterår 2022

Blev gennemgået – husk vi mødes 30 min før opstart

5. Vildtbeholdning

Beholdningen på duer er pt. i underkanten, resten ser godt ud.

6. Markprøvetræning

Træningen afholdes både i Grarup og omkring Varnæs.

7. Afslutning efterår

Den 7. september kl18.00 – Gavekort bestilles igen og der grilles.

Chris kontakter hjælpere og dommere til denne aften.   

8. Anerkendte prøver

Der afholdes anerkendt brugsprøve den 15. oktober og den 5 november afholdes der kvalitetsklasse markprøve.

9. Klubhus

Vi skal have lavet den ene fryser eller indkøbt en ny, hvis den ikke kan laves. Kontoret skal ryddes op og yderdøren skal skiftes.

Chris afhenter yderdøren i Padborg.

10. Hjemmeside tilmelding/besøgende

Det fungerer stadig godt med tilmeldingen via hjemmesiden

11. Sponser tavle

Vivian er i færd med at kontakte JL Skilte, så inddelingen blive tilpasset de store og små skilte.

12. Status elmåler

Sidst stod måleren på 743689 og i dag 744232 = 543kw

13. Godkendelse af referat.

Godkendt

14. Dato for næste møde.

24 august cirka kl1930.

 Evt.

Referat fra Bestyrelsesmøde 24. maj 2022

Dagsorden:

1. Ref. siden sidst
Vi er startet op udendørs (89) og har afholdt markprøvetræning, prøver mv.


2. Afslutning den 1. juni 2022
Vi er blevet enige om at bestille gavekort fra Land & Fritid til den kommende afslutning.
Annika bestiller ved Super brugsen.
I år tilføjer vi Lyn apportering på mårhund/ræv mv.
Til afslutningen bestiller vi pølser og kartoffelsalat.
Chris ringer ud og sørge for dommerpåsætning til af slutningen.


3. Apporteringsprøver.
Prøven bliver afholdt den 8 juni
Vand og slæbs prøven afholdes den 11 juni
Udvidet apportering prøven den 15 juni.
Tilmeldingen skal ske via hundeweb.


4. Opstart efterår/afslutning
Den 27 juli kl. 18:00 og afslutning den 7. september.


5. Klubhus
Rengøring af postkasse, skilte mv, bænke skal males, klubhuset skal males. Der indkaldes til arbejdsdag lørdag den 18. juni kl. 09:00
Hjælpere til klubhusets køkken/grill skal på sigt findes.


6. Marktræning
23.8 og den 30.8 kl. 17:30 og lokal markprøve den 3.9 kl. 10:00
Chris sørger for dommere mv.


7. Hjemmeside tilmelding/besøgende
Al tilmelding sker stadig via hjemmesiden.


8. Status elmåler
Sidst stod måleren på 542970 og i dag 543689 = 719 kw


9. Godkendelse af referat.
Godkendt


10. Dato for næste møde.
20.7 kl. 19:00


12. Evt.
Regnskabet per 30.4.2022 blev fremlagt og godkendt af bestyrelsen.
Sponser tavlen skal opdateres/males.
Kort drøftelse omkring antallet af startpistoler i klubben. 


Referat fra trænermøde 10. februar 2022


Dagsorden:

  1. Velkomst – sidste nyt.

Ny formand, bestyrelse og organisering af bestyrelsesarbejdet

  1. Spisning kl. 18.00
  2. Beholdning vildt – dummyer

Ib fortalte at vildt beholdningen så godt ud og ved mangel på dummyer skal i instruktører melde retur til os i bestyrelsen.

  1. Drøftelse om hvad de enkelte hold skal lære?

Vi blev enig om, at ensartethed må være nøglen her = ens kommandoer blandt andet.

Vi skal være bedre til at flytte kursister op og ned på det rigtige hold!

Hvad træner vi efter/formål= det vi har beskrevet under hvert hold på hjemmesiden og afslutningsprøveren som vi har defineret på vores skemaer og til trænermødet.

Vi blev enige om at genindføre afdækning ved den afsluttende prøve og dette er en del af det pensum under træning ved lydighedstræning

  1. Fælles træningsaften for trænere. Er der behov? - Evt om torsdagen og hvem vil stå for dette?

Der er stadig et ønske om dette og det er cirka kl19. Der findes en instruktør der vil være ansvarlig for koordineringen af dette. Evt. oprette en Facebook/messenger gruppe til dette formål.

Forår opstart 6/4-2022 kl. 18.00

  1. Hvalpe

Lars

  1. Lydighed

Gitte begge hold, Torben kan træne hold fra kl18-19 og Bjarne fra 1930-2030

  1. Apportering

Kurt G og Svend Aage

  1. Vand og slæb

Erik, Hans Peter, Leif Snubbi måske?

  1. Udvidet apportering

Vivian en time, Ib en time, Bjarne en time, Annika en time. Morten begge timer

Afslutning 1/6-2022 kl. 17.00

Efterår opstart 20/7-2022 kl. 19.00

  1. Hvalpe

Lars

  1. Lydighed

Johny, Morten

  1. Apportering

Kurt G, Svend Aage

 

  1. Dirigeringshold

Bjarne og en aspirant evt. Torben K.

  1. Extreme apportering lukkes pga. manglende opbakning.
  2. Udvidet Apportering

Annika, Erik, samt Chris en time og Torben Jensen en time.

  1. Marktræning

Ib mvh står for dette.

  1. Marktræning roer – vi mangler terræn. Byd ind….

Afslutning efterår 31/8-2022 kl. 18.00

Næste vinter

  1. Instruktører Bedsted

Johny Johannsen og Erik – Hvalpe bliver Gitte, evt. Torben K

 

EVT: Følgende blev drøftet:

Opdatering af instruktører via DJ

Opstartsmøde inden indendørstræning i ridehallen

Drøftelses om de tyske prøver, VJP og HZP – er der basis for dette

Referat fra Bestyrelsesmøde 20. januar 2022

Dagsorden

1. Ref. siden sidst

Der har været opstart ude i Bedsted Ridehal og været afholdt generalforsamling ude på Kløver Es.

2. Bestyrelsen konstituerer sig

Formand blev Chris Funda Johannsen

Næstformand blev Ib Kliver  

Kasserer blev Vivian Kliver

Klubhusansvarlig blev Annika Harsdorf

Sekretær blev Morten Uldall Jessen

Suppleant blev Torben Jensen

3. Regnskab til dato

Kassereren oplyste banksaldoen mv. og dette blev godkendt af bestyrelsen.

4. Trænermøde

Den 10. februar afholdes trænermøde i klubhuset og alle trænere bliver indkaldt til dette via mail. Der bliver bestilt aftensmad.

5. Udbetaling af telefonpenge

Udbetalt

6. Fremtid

Der blev talt om hvilke ansvarsområder der ligger under de forskellige bestyrelsesposter og hvordan vi fremadrettet kan involvere flere af vores medlemmer i klubbens arbejde generelt, således bestyrelsen ikke alene skal drive alle de aktiviteter der er i klubben.

7. Status elmåler

Sidste gang stod målerne på 541554 og i dag på 542127. Forbrug i alt 573 kilowatt

8. Godkendelse af referat.

Godkendt

9. Dato for næste møde

Onsdag den 2. marts kl. 19.

10. Dato for næste møde

22/3-22

11. Evt.

Nøgleliste skal opdateres og nøgler skal indhentes.